Sunday, May 6, 2007

حاجه نسيتها !!!!0000000


بصراحه هي حاجه أنا نسيتها بس واحده صاحبتي عزيزه عليا قالتلي عليها وفكرتني بها كان في موضوع شخصيات أثرت فيا انا نزلت صور بس من غير ما أقول كل شخصيه أثرت فيا أزاي 000فهي قالتلي أكتبي نبذه كده تحت كل صوره بس للأسف مينفعش أعيد الموضوع تاني بس قولت ملحوقه انا أعمل موضوع لوحده عن ازاي كل شخصيه أثرت فيا 00000000أوك دلوقتي ممكن نبدأ0

صلاح جاهين : يااااااااااااااه ده عمنا ,البساطه الحزن المتغلف بفرح قلب كياني لما قريت شعره لما تسمعه وهو بيقول " كل يوم أسمع فلان عذبوه اسرح في العراق والجزاير وأتوه , ما عجبش من اللي يطيق بجسمه العذاب وأعجب من اللي يطيق بأيده يعذب أخوه " 00ياه ولا لما يقولك "ياعندليب قول شكوتك واحكي علي بلوتك الغنوه مش هاتموتك أنما كتم الغنا هو اللي هايموتك " 0بصراحه هو صحي جوايا حاجات كتييييييير كنت فاكره انها ماتت من زمان هو اللي خلاني اعرف اننا مش بس نسخر من زمنا ده احنا نسخر حتي من نفسنا وكل ده واحنا بنبتسم الله يرحمك ياجاهين وعجبي000


عادل امام: ده بقي الزعيم اللي يعلمك ازاي تبتسم هز فيا معاني كتير يعرفك يعني ايه نجم يعني ايه تميز وسط ناس كتير ممكن تكون متميزه صحيح بس انت ممكن تكون افضلهم يعلمك ازاي تبقي محترف في مجالك رغم كبر سنك يعلمك ازاي تصنع تاريخ له افلام كتييييير علامات في السينما والمسرح ياااااااه زعيم بجد0

باتيستا : يالهوي ده حبيبي انا بمووووووت فيه علمني الطيبه وازاي وانت في وسط بيزنس ممكن يكون كل اللي فيه بيحاولوا يوصولوا بطرق غير شرعيه انك تقول لاء انا هاوصل بمجهودي وفعلا خلال سنتين كان بطل عالم في المصارعه الحره وطيب موووووت بس بصراحه اتصدمت وبرضوا اتبسطت لما عرفت انه متجوز وعنده ३ بنات بحبك ياباتيستا ०

السندريلا سعاد حسني : امممممممم اعتقد ان السندريلا مش عايزه كلام هي اللي علمتني الرومانسيه والأنوثه وهي الدلع كله يعني يوم ماهاتعامل مع زوج المستقبل هاكون مستعده اتم الأستعداد عايزه أقوله ماتخافش بجد السندريلا جامده مووووووت انا بحبلها فيلم الزوجه الثانيه اووي وفيلم شفيقه ومتولي مع الجامد احمد زكي


محمد منير : ده بقي بصراحه انا مكنتش بحبه زماااااااان بس لما ابتديت انضف ودني شويه وابتديت اسمعه بعمق اتعلمت منه يعني ايه فن يعني ايه انك تكون خارج عن المألوف ولو مش مصدقني شوف ايه اللي كل الناس بتغنيه وايه اللي منير بيغنيه 00نصيحه مني اسمعله اغنيه " حدوته مصريه " 00وأغنيه طفي النور يابهيه 00من البومه الجديد بتاع २००७॥

ابطال فيلم أوقات فراغ : دول بقي انا بموووووووووووت فيهم اصلا وبالذات كريم قاسم اللي عامل دور عمرو هما اللي علموني او أكدولي ان الشباب قد ايه مظلومين اونهم بيعيشوا في عالم اتفرض عليهم هما صحيح كانوا بايظين وبيعملوا حاجات كتييير غلط بس فين الأهتمام اللي ممكن يعرفهم الغلط من الصح عموما هما ادوني درس جامد في الحياه ०

أنتوني بانديرز : ده نجم السينما اللي مالهوش منافس يعلمك ازاي تعيش وتتقمس الشخصيه اللي قدامك كأنها انت هو اللي علمني ازاي افكر كويس قبل ما أخوض في حاجه هو كمان اللي سقفتله اووي في فيلم المحارب الثالث عشر وقناع زورو ०

تامر حسني : علمني يعني ايه احساس 00يمكن تكون بتقول ايه البت العبيطه دي لا والله تامر حسني عمرو دياب القادم وانا اهه وانتم اهه لو اللي بقوله محصلش وبعدين مغني متميز ०

شيرين احمد : صحيح في ناس بتقول انها مغروره بس برضوا عرفتني ان النجاح له اعداؤه وانك تكون متميز ده بيسبب الم لناس كتيييييييير ०

بيكاسو : علمني الفن 00وانا عامله زيه في حاجه اني مش بنام كتير بس هو بقي عمره كان قصير لأنه مكنش بيناماصلا بس هو مبدع ०

عمرو خالد : انا بحبه اووووووووي بس بصراحه حاليا مابقتش اسمعله لأنه مابيظهرش كتييييييير بس بجد هو علامه في حياتي وبحب اسلوبه في الدعوه وكمان مشروعه صناع الحياه حرك فيا معاني كتير واداني دفعه قويه ربنا يكرمه0

فضل شاكر : علمني احب ازاي ودي كفايه ०

ميل جيبسون : علمني انك ممكن تكون محترف في اكتر من مجال في نفس الوقت علمني ازاي ادافع عن ديني بكل ما أملك حتي بفني 00هو مسيحي متعصب وبيدافع عن دينه في افلامه وهو مخرج وممثل وكان في فيلم براف هارت المخرج والممثل انا بحبه اوووووي0

جون ترافولتا: امممممم ده جان وساحر نساء كتير انا عن نفسي بمووووت فيه واتمني ان حبيبي وجوزي يكون زيه هو بقي ملك التمثيل اللي يبكيك ويخليك تبتسم في نفس اللحظه انا بحبله فيلم فاس اوف0

كريم عبد العزيز : هو علمني اني مهما الدنيا قالتلك انت غلط اعرف انك صح واللي يقولك كده ترد عليه وتقول " نحن نختلف عن الأخرون خااااااااااالص" وان المهنه بتاعتك كل ماتديها تديك ०

نيكولاس كادج: هههههههه ده بقي زي القمر وله افلام كتير بحبها فنه بصراحه رائع سقفتله كتير لما هز مشاعري في فيلم كون اير وفي فيلم فاس اوف كان شرير درجه اولي بجد يعلمك يعني ايه ابداع في الفن ०

روجدي أباظه : دونجوان السينما المصريه 00علمني ابتسم ازاي ابتسامه تسحر اللي حواليا علمني ازاي اختار اللي احبه واللي اكون ليه انا بجد بحبه اووووووووي0

أحمد حلمي : نجم الكوميديا القادم علمني اني اعرف اني طالما واثقه في حلمي هاوصل يعني هاوصل مهما طاااااااال الزمن ०

محمد صبحي : ياااه ده بقي مش عارفه اقولك ايه ولا ايه اقولك علمني ازاي احترم ذاتي واتمسك بقضيه وطني واعبر عن نفسي بقلمي واني اكون مختلفه واني اعدد مواهبي يااااااااه كتير كتير انا بحبله اووي مسلسل فارس بلا جواد ومسرحيه سكه السلامه २०००।

ايدي جاريرو : مصارع تفكيره عالي اوووي الله يرحمه بقي والله سايب فراغ كبير اووي في حياتي انا كنت بحبه اووي ومازلت كان اكبر مراوغ وبيعرف ازاي يكسب الماتش بأي طريقه كان عمره ماييأس علمني اني اخد اللي انا عايزاه من بق الأسد0

دايفيد شويمر : ده ممثل في مسلسل فريندز اكييد عارفينه هو بقي اموووووور جدا جدا ورسم الأبتسامه علي شفايفي كتير وانا اللي بيخليني ابتسم ولو مره بعشقه وبيعلم في حياتي0

الدي اكس " تريبل اتش وشون مايكل : دول علموني معني المراوغه والصداقه ياااااااه ضحكوني كتييييير وعلموني ازاي اعشق مجال ما مهما عمل فيا ومهما الناس فيه كانوا مش عايزني بس طالما انا عايزه مش مهم لازم استحمل مفيش حاجه بالساهل0

جيفارا : اكيييييييييد انت عارفه صح اولا هو وشه حلو عليا اووي ذكري عيد ميلاده كان اول يوم ينزلي حاجه في جرنال الدستور وكمان انا حبيته اوووووي لآنه علمني ان ممكن تكون مرتب انك تعيش حياه معينه وفجأه تلاقي الحياه رسمالك حاجه تانيه خاااااااالص علمني يعني ايه ثوري بغض النظر عن انه شيوعي او اي حاجه تانيه بس كان أنسان عنده هدف0

عبد الناصر جيفارا العرب: انا بقي بمووووووووت في عبد الناصر بمعني الكلمه علي فكره هو فارس احلامي او انا بتمني ان فارس احلامي يكون زيه انسان عنده هدف كان عايش علشان العروبه والوحده هو اللي رفع رأس المصريين بغض النظر عن المساوئ بتاعته عادي ما هو بشر مش ملاك بس يوم جنازته كانت السبب في حبي ليه انا شوفت الناس كلها خارجه يوم جنازته ازاي واحد كل الناس دي بتحبه انا محبهوش0

حسن نصر الله : اممممممم انا بحبه برضوا لأنه علمني أن قوه الأيمان تصنع المعجزات وعلمني ان مع الوقت والتخطيط تقدر تنول اللي بتتمناه واللي غيرك ياما قال عنه ولسه بيقول انه مستحيل0

أحمد زكي: حرباء السينما المصريه هكذا قالوا عنه 00فنان يستحق هذه الكلمه بكل ماتحملها من معاني الله يرحمه صحيح اتقال عنه كلام كتيير انه بيسكر وبتاع وكده بس في فنه كان مبدع علمني الصدق في الأحساس علمني ازاي بقدراتي ابهر كل الناس من حواليا 00بحبله فيلم السادات وجمال عبد الناصر ومعالي الوزير والمدمن ०

ستون كولد ستيف اوستن : واووووووووو ده بقي نجم علمني انه في بعض الأحيان بتضطر انك مايكونش لك صديق غير نفسك وبس وانك تكون غير كل اللي حواليك وانك تكون مع نفسك كده ومايهمكش حد وان مايكونش لك عزيز ولا غالي اذا الناس اضطروك لكده وهو علي فكره اللي حببني في المصارعه ०

محمد الشرقاوي : علم في حياتي بشكل فظيع ده شاب عادي بس قصته فظيعه تعلمك بلالالالالالالالالاوي هو تم اغتصابه في السجن ساعه هوجه المظاهرات وكفايه وبتاع وساعه موضوع القضاه تم اغتصابه في السجن وكده واتشتم واتبهدل بس لسه عنده هدف وماندمش علي اللي عمله لأنه عارف انه اللي جواه يستاهل ०


يارب يكون كلامي فيه منه فايده وتتعلموا منه حاجه او يكون اللي اتعلمته من الناس دي يعجبكوا انا بصراحه بحبهم وبتعلم منه لغايه دلوقتي

ويزيد عليهم امي اللي ربنا يخليهالي يااااااارب وصاحبتي الهام هي اصغر مني بس عفريته 00ومروه اختي الأموره ام دودي ربنا يخليهولها 00يارب يعجبكوا الموضوع وميرسي ياشيري فكرتك هايله يارب بس لما تشوفيها حقيقه تعجبك00


سلالالالالالام اشوفكم أمس ००


أمضاء :


أنا0

No comments: