Friday, September 14, 2007

كوباية ميه لو سمحت000


كل سنه وانت طيب ويعود عليك الأيام بخير 0000رمضان كريم يا معلم وحلو يا حلو

أنا المره دي بكتب من غير تحضير للموضوع , يعني قولت أسترسل والكلام يطلع زي ما يطلع 000بصراحه كده ومن غير رغي كتير انا هاتكلم عن حاجات ممكن تكون بتضايقك وبتضايقني في الشهر المفترج ده00يعني مثلا :

أمبارح كان أول يوم رمضان وبدأ الزحام بقي ع الأكل والشرب والكنافه والقطايف واللذي منه ورغم اننا المفروض نخس لأننا بنصوم لا الناس وزنها بيزيد الضعف , ولا المساجد بقي وصلاة التراويح دي حاجه تانيه خااااالص وبالذات صلاة الستات بتبقي حاجه عجيبه كل واحده ست عندها طفل صغير لازم تجيبه الجامع وساعات كان بيبقي في رضع اه والله العظيم وبيتنحروا من العياط طول الصلاه وستات كبيره ومش قادره بيجوا ومنهم بينام او بيفضل قاعد ع الكرسي مش ع الأرض من التعب ولا الميه بقي ياااااااااااه كل واحده جايه كأنها واكله فسيخ عايزين يشربوا وبيتخانقوا 00وفي سنين فاتت كانوا بيتكلموا ومابيسمعوش الدرس اللي بين الصلاه وطبعا مش كلهم 000ولا ليله القدر ههههههههه في ناس بتبقي جايه بمطبخ متحرك لانشون وجبنه وزبادي وبتنجان مخلل وطرشي وعيش وغيره كتييييييييييييييييييييييييييييييييييير0

واول رمضان الجوامع مليانه ستات واخر رمضان الستات بتبات في الطوابين اه اصلهم بيعملوا الكحك عقبال عندك كل سنه وانت طيب 0000000

أما بقي الشحاتين فبيبدأوا يرتبوا حياتهم قبل رمضان بيوم هههههههه وكأن مصر كلها شحاتين 000أما المواصلات فدي كوم تاني خااااااااااااااالص المترو ده مقبره وممكن تفطس واذا كان عجبك , والتحرير او ميدان التحرير بمعني اصح دماااااااااااااااار شامل لازم تقف من الساع 12 الظهر والا مش هاتروح غير بعد الفطار وشمر هدومك بقي واستعد للمعركه ولو معاك عربيه خد معاك ميه واكل علشان احتمال نفطر في مائدة رحمان الأشاره 000يووووووووووووووووه حاجات كتير في رمضان بتضايقنا ونتمني تنتهي 00عموما انا اتمني اعرف ايه اللي بيضايقك في رمضان ونفسك ينتهي مستنيه اعرف منك اوك

يلا سلام اشوفك امس يامعلم وكل رمضان وانت طيب

وحلو يا حلو رمضان كريم يا حلو 000000000


أمضاء :


أنا0000000000

4 comments:

إيهاب شوقى & سامح كمال said...

خفه الدم اللى فى الموضوع مع سرد الاستفزازات اللى بنشوفها فى الشهر الكريم عاملين كوكتيل جميل قوى بالتوفيق دايما يا ناهد وشكرا انك بتدعونا لنستمتع بالجمال ده

memoz_nemoz said...

شكرا يا أيهاب
وهي فعلا استفزازات رخمه جدا انا نفسي كنت بتضايق منها جدا ربنا يعهدي الجميع
وجامده اووووووووي صوره عبد الناصر

Anonymous said...

بجد كلام جامد ويضايق بس يضحك اوى ودى حقيقة الشعب المصرى انا بجد نفسي نخلص من الحكاوى دى ونبقى احسن من كده

memoz_nemoz said...

وانا كمان نفسي
أمين يااااارب
نبقي احسن ونكون امه مشرفه