Tuesday, August 26, 2008

_- الحاضر الغايب -_



الحاضر الغايب

**


قولت زمان أنا ملك أديك

عايش دايب بين شفاتيك

قلب اتمني يوصل لك

ياما الناس حكولي عليك

رديت وقولت أنا منك وبيك

ميلت عليك كلمت عنيك

ردوا وقالوا :

روحي وقلبي بين كفيك

**

بعد ما قولت وكمان حكيت

لقيتني ساكنه بين ضلعيك

قلبي بينبض عايش بيك

فجأه ناديت وبعيني بكيت

محتاجك جمبي عايز الاقيك

في عز الشده سابني وراح

وقال يا فكــــــــــــــــيك

**

رجع من تاني وقال واحشاني

عيونك قمري وقلبك كاسي

أشرب منه وعمري ما أدوخ

ده أنا يومي ما يسوي من غيرك فيه

من تاني ناديت

بناجي عنيك

بحق الحب

إياك تكسرني

وعنيك تقهرني

ده أنا عشقي مايسوي

شوقي إليك

**

كسرني وباع

وفجأه أهو ضاع

كل اللي اديته راح وفي ثانيه

إيه يعني جراح ؟؟

وسمعته بيهمس

أنا خاين لك

وياعيني عليك

طيبتك في الدنيا

إهانه لك

قولت بحسره

انا عايش ليــــــــه ؟؟

بحب وبس

قال يعني بحس !!

طب هس وبس

**

أفتحوا شبابيك

للحب وشوفوا

هايحصل إيه ؟

هاتلاقوا تلاكيك

وتقول يا فكيك

ده أنا خاين لك

أصلي مأصل

فستان متفصل

وياعيني عليك

الحاضر الغايب

وسط الناس

بيبصوا عليك

وبعينهم يبكوا

من تاني ويشكوا

ويقولوا بحسره :

أه يا عيني عليك

**

وبعد ده كله

قولت زمان أنا ملك إيديك

دلوقتي بقول :

مش عايش لك

أنا عايش ليا ولحلم عنيك

شوفته زمان وأنا بين ضلعيك

وبقيت من بعدك

الغايب الحاضر

والفضل إليك

إسمحلي أقوم

وأقول يا فكــــــــــــيك






إمضاء :


ناهد سمير










2 comments:

Anonymous said...

الموضوع تحفه ملوش حل

انا دخلت صدفه بس كان لازم ارد واسيب تعليق

احساسك عالي وقلمك غالي

كلامك ملوش حل بيوصل للقلب بسرعه وبيحكي عن ناس واحاسيس كتيره اوي

memoz_nemoz said...

Anonymous
بجد ميرسي لردك
انا كان في ناس عايزه تعلق مكنوش بيعرفوا
وكمان انا يكفيني حد يقراني حد لو مش هايعلق
بس تعرفي انا لما قريت الموضوع تاني اتهزيت
علي فكره والله دي تجربه شخصيه خاصه بيا