Tuesday, November 6, 2007

لوح ازاز000000000


لوح ازاز00000000


لوح ازاز مشروخ حزين

بين الرفوف مركون رزين


ساكت بيسمع صمته

وبينه وبين نفسه بيقول ويعيد


لوح ازاز00000000


بيقول لواحد جاي من بعيد

بيبصله نظره فيها اشفاق


لالا انا كنت لوح ازاز جميل

وصبري صبر جبال واتحملت سنين


لكن فجاه الحلم اتسرق مني

ومن شدة الصدمه اتشرخت


بس هايجي اليوم اللي تلاقيني فيه

واقف لوح ازاز محترم


لوح ازاز000000000


بيقول للي جارحه :

من ورا كسري شايفك

وجرحك ليا لسه نازف

ورذاذ انفاسك لسه مغطيني


لوح ازاز000000000


وسط ركنته بين الرفوف بيقول للي جارحه:

انا اهه واقف من تاني

وبطلعلك لساني

وبقولك يا فجر لو ماطلعتش

انا هاطلع واجيبك

ولازم في يوم سهمي هايصيبك


لوح ازاز00000000000000000000



أمضاء:



انا0000000000000

4 comments:

Anonymous said...

شروخ الزجاج أهون بكتير من شروخ المرايا واللى انكسر يتصلح .

memoz_nemoz said...

sa7 ya gameel w ally atshar5' ytdghd3'

Soooo said...

بصي
هو مبدأيا عاجباني موووووز فكرة انك تتكلمي عن لوح الازاز
قوي يعني

بس مش عارف حاسس ان فيه حاجه مش مظبوطه في الكلام والاوزن والموسيقا الداخليه بتاعة الموضوع
يعني حاسس انك عايز تعملي حاجه كمان زي انك تتكلمي بلسان لوح الازاز في الاول وهو سليم وفرحته وبعدين تجيبي حالته لما اتشرخ وبعدين تجيبيه بيعاتب اللي شرخه ويقوللو انا صحيح لوح .. بس لو ازاز .. وكأنك بتوصلي للناس ان مش كل اللي نقول عليهم انهم الواح ومابيحسوش .. لأ دول برضه ممكن يتشرخو من جواهم
او على الاقل ده اللي انا فهمته

ولا ايه؟؟


سلامووووووووز

memoz_nemoz said...

عندك حق ياسووووووووو بس علي فكره انا مش بكتب شعر وكده لالالا ده كان كلام جوايا وخرج في لحظه وبعد ما كتبته معرفش كتبته ازاي وعندك حق وكرمك صح مش كل ازاز مابيحسش وكان المفروض اتكلم عن فرحه لو الازاز الاول وبعد كده اتكلم عن الحوار اللي بينه وبين اللي جرحه
وميرسي ياجميل علي التعليق.