Sunday, September 7, 2008

_- ياريتني ما جيت -_



ياتري العيب في الزمن ولا فينا

إحتارنا علي إجابه ما لاقينا

عيله كبيره أب وأم وأطفال نايمه

دنيا وفانيه والحاله أهي مايله أرد وأقول :

ياريتني ما جيبت

لاعندي المال

ولا ملكي جمال

مشيت رحال

وطلعت جبال

وبعد ده كله أنا طفل صغير

***

كتير بتحير وفي عمري بدور علي حته امان

وفي وسط زحام مالقتش مكان

دي قلوب قاسيه تقولي جبان وبتاع إدمان

وبشوه بلدي وأرضي وعرضي

من جوه بقوله :

ده أنا الغلبان لا لاقيت عنوان ولا حتي بيبان وراها أنام

وأعيش في أمان

رصيف وبنام وزباله أكوام أتغدي أتعشي و كله تمام

ما يفوتني مقام , والله ده عالم ولا في الأحلام

ويردوا يقولوا

ده طفل شوارع لاء بقي ده انا زارع

جوه قلوبكم ذنب كبير

ده أنا طفل صغير من غير أحلام

محناج الوان وأكون فنان

سرقتوا الحلم و من جوه القصر تردوا تقولوا:

تشويه ولأيه ؟ لشوارع مصر !!

وبقولها بحسر : ده سرقه ونهب لعمري

وقلبي وكل ده كله سببلي الكسر

أسرق أنهب وبغمض عيني يمكن أرجع

جوه البيت مع أب وأم وعيال نايمين

بشوق حاضنين بكره وبعده والعمر الجاي

واهو بكره بتاعي وافقت قبلت بكره بتاعي

***

أنا نفسي اموت لو كنت هافوت والكوره أشوط وأجيب الجون

ده كتير والله تشويه تخريب وكمان تغريب

جوايا ده كله ؟؟

وأنا جوه الدنيا يارتني ما جيت

لو كنت أختارت لقولت وعدت

ما تخادني يارب

ياريتني ما جيت ع الدنيا في يوم ولا عديت

وفجأه أنهارت وبلساني نطقت

ده أنا طفل صغير واقف متحير

من زمن أتغيروالله يا اخوانا

ده أنـــــــــــــا طفل صغير





أمضاء :



نــــــــــــاهد سمير

No comments: